Glöm inte dina rabatter i höst!

Hösten är här med massvis av intressanta evenemang för gammal, ung och alla mitt emellan. Glöm inte att du som är medlem i Alumnnätverket får rabatt på biljetter och inträde på flera olika upplevelser och evenemang i höst.

Logga in på din alumnsida för att hitta mer detaljerad information om erbjudanden och rabattkoder.

Logga in på din alumnsida

Vattenhallen Science Center

På Vattenhallen får barn och vuxna prova på olika experiment med fokus på naturvetenskap och teknik. I höst håller Vattenhallen öppet för allmänheten hela höstlovet och jullovet. De erbjuder även fritt inträde till ForskarFredag den 30 september.

Vid uppvisande av ditt medlemskort får du 20 % rabatt på entrébiljetter till Vattenhallen.

Gå till Vattenhallens kalendarium för hösten 2023

Gå till Vattenhallens hemsida

Odeums musikcentrum

Odeum musikcentrum vilar på traditioner från 1745 då Akademiska kapellet grundades och är idag Lunds universitets centrum för studentbaserat musicerande, konserter, föreläsningar och utbildning.

Temat för höstens evenemang är Andlighet. Ett brett tema där Odeum samverkar med Domkyrkan med anledning av dess 900-årsjubileum. Med andlighet som ingång blir det bl a konsert med Akademiska kapellet, universitetets egen symfoniorkester, och Domkyrkans körer. Förutom evenemang som kretsar kring andlighet bjuder Odeum även på storslagen
jubileumskonsert i mitten av november när Lunds akademiska kör firar 75 år som
blandad kör. Hösten avslutas såklart med Odeums traditionella julkonserter med Lunds akademiska kör och Akademiska kapellet för att skapa stämning inför den stundande julhögtiden.

Alumner med medlemskort erbjuds 20 % rabatt på biljettpriset på Odeums evenemang.

Gå till Odeums höstprogram för 2023 (pdf)

Gå till Odeums kalendarium för hösten 2023

Besök Odeums webbplats

Malmö Opera
Malmö Opera är en musikdramatisk verksamhet med ett musik- och operahus i Malmö. Det är ett av Nordens största operahus och presenterar hela utbudet av musikteater med huvudtyngd på opera och musikal.

I höst kan du bl a se musikalen Everybody’s talking about Jamie på Malmö Opera. I musikalen möter du Jamie som drömmer om att bli dragshowartist. En musikal om drömmar och identitet med bl a Oscar Pierrou Lindén och Loa Falkman.

Med Malmö Operas erbjudande för LU-alumner får du rabatt på Everybody’s talking about Jamie och flera andra föreställningar under hösten 2023.

Foto: Christoffer Lomfors (t.v.), Jonas Persson (t.h.)

Gå till Malmö Operas hemsida

Botaniska trädgården
Botaniska trädgården är för många en älskad oas och ett härligt smultronställe i hjärtat av Lund. I över 300 år har forskare och studenter använt sig av trädgården för undervisning och forskning. Som medlem i Alumnnätverket får du 10% rabatt på visningsbiljetter och 10% rabatt i trädgårdsbutiken.

Gå till Botaniska trädgårdens hemsida

Gå till Botaniska trädgårdens kalendarium för hösten 2023

Lundagård – Sveriges äldsta studenttidning
Alumnnätverkets medlemmar kan teckna en prenumeration på Lundagård till studentpris. Logga in på din alumnsida för mer information.

Electrolux online-sortiment
Du som är medlem i Lunds universitets Alumnnätverk har 25% rabatt på Electrolux kompletta online-sortiment. Logga in på din alumnsida för mer information.

GoinGlobal
GoinGlobal är ett karriärverktyg där du lär dig mer om att söka jobb och arbeta i olika länder. GoinGlobal är helt kostnadsfritt för alla medlemmar i Alumnnätverket. Logga in på din alumnsida för mer information.

september 13, 2023